Groeistrategie

Is uw bedrijf klaar voor de volgende stap?

Veel bedrijven hebben tal van ideeën om te groeien, maar welke is het beste? De Kleine Consultant kan u helpen met een op maat gemaakt, strategisch plan om uw organisatie te laten groeien. 

Het ontwikkelen van een groeistrategie kan veel sturing bieden aan uw bedrijf wanneer het even minder gaat, maar juist ook wanneer het goed gaat. Wanneer het goed gaat komen er vaak meer keuzes bij. Het helpt dan om de hoofdzaken van de bijzaken te onderscheiden en te meten of de koers nog aansluit bij de korte- en langetermijn doelen. Een gedegen groeistrategie houdt onder andere rekening met de volgende 4 elementen:

Marktontwikkelingen

De ontwikkelingen op de bestaande markt en op eventuele nieuwe markten. Denk hierbij aan de grootte van de markt, is deze groeiende, stabiel of afnemend? De (potentiële) klanten, hun wensen en hoe de concurrenten zich bewegen binnen de markt. Hierdoor weet u precies waar u aan toe bent en wat uw huidige positie is.

Organisatiestructuur@500x

Klantonderzoek

Het (door)ontwikkelen van uw merk en promotiestrategieën op basis van klantonderzoek, om zo meer of andere klanten aan te spreken.

Waardevoorstel

Het waardevoorstel (unique selling proposition) dat u uw klanten biedt, om zo het aantrekkelijkst te blijven voor uw klanten.

Groeistrategie@500x

Bedrijfsfundering

Technische aspecten van de organisatie, zoals financiën, juridische structuur en infrastructuur. Deze dienen als fundering waarop de groei gemaakt gaat worden.

Een project bij De Kleine Consultant betekent een intensieve samenwerking tussen uw en onze organisatie, die al begint ruim voordat de consultants zich storten op het project. Gedurende 10 weken gaat een team van 4 tot 6 consultants aan de gang met uw project. Elk van de consultants is tussen de 10-12 uur per week bezig met het onderzoeken van de beste strategie.

Onze werkwijze bestaat uit drie stappen. Het voortraject, het project zelf en het natraject.

Voortraject

Gesprekken  om onderzoeksvoorstel te bepalen.

Bepalen welke uitdaging zorgt voor de meeste impact binnen de organisatie.

Definitief proposal met afbakening van project scope aanleveren.

Het project

Analyseren van data

Deskresearch en fieldresearch in zowel openbare als aangeleverde bronnen.

Analyseren van data

Deskresearch en fieldresearch in zowel openbare als aangeleverde bronnen.

Tussentijdse bevindingen

Deskresearch en fieldresearch in zowel openbare als aangeleverde bronnen.

Deep dive

Deskresearch en fieldresearch in zowel openbare als aangeleverde bronnen.

Presenteren eindadvies

Deskresearch en fieldresearch in zowel openbare als aangeleverde bronnen.

Na afloop

Gesprekken om onderzoeksvoorstel te bepalen.

Bepalen welke uitdaging zorgt voor de meeste impact binnen de organisatie.

Definitief proposal met afbakening van project scope aanleveren.

Inmiddels meer dan 700 projecten ervaring.

Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen bijdragen? Laten we eens om de tafel gaan!