Een nieuwe of tweede organisatie opzetten?
Bij het opzetten van een (tweede) organisatie komen veel vragen naar boven. Ervaring leert dat dit vaak fundamentele vragen zijn, zoals: ‘Wat is onze waardepropositie?‘, ‘Op welk gebied concurreren we?’ of ‘Wie zijn onze stakeholders?‘
Een bedrijfsmodel geeft antwoord op deze fundamentele vragen en biedt daarmee een compleet overzicht van de organisatie. Daarmee is het dé eerste stap bij het opzetten van een nieuwe organisatie. Tegelijkertijd zijn de antwoorden op deze vragen ook relevant om juist grip te houden op het fundament van een reeds bestaande organisatie om zo tijdig bij te kunnen sturen.
Onze Kleine Consultants kunnen u helpen bij het beantwoorden van deze fundamentele vragen. Bij ons eindadvies ontvangt u van ons een gestructureerd en overzichtelijk businessmodel waarmee u de juiste keuzes voor de toekomst kunt maken: zo maken wij uw organisatie groot!
Wij kunnen ons onder andere focussen op de volgende vragen:

Aanbod & Bereik
Aan welke segmenten wordt uw product of dienst geleverd en hoe kunnen deze segmenten het best door u bereikt worden?

Klanten & Waardepropositie
Wie zijn uw klanten en welke waarde voegt u toe voor hen, uw partners en stakeholders?

Concurrentie
Wie zijn uw directe concurrenten en wat zijn hun unique selling points?

Financiering & Infrastructuur
Welk financieringsmodel maakt uw product of dienst winstgevend en welke infrastructuur is hiervoor benodigd?
Een project bij De Kleine Consultant betekent een intensieve samenwerking tussen uw en onze organisatie, die al begint ruim voordat de consultants zich storten op het project. Gedurende 10 weken gaat een team van 4 tot 6 consultants aan de gang met uw project. Elk van de consultants is tussen de 10-12 uur per week bezig met het onderzoeken van de beste strategie.
Onze werkwijze bestaat uit drie stappen. Het voortraject, het project zelf en het natraject.
Voortraject

Gesprekken om onderzoeksvoorstel te bepalen.


Bepalen welke uitdaging zorgt voor de meeste impact binnen de organisatie.


Definitief proposal met afbakening van project scope aanleveren.

Het project

Analyseren van data
Deskresearch en fieldresearch in zowel openbare als aangeleverde bronnen.


Analyseren van data
Deskresearch en fieldresearch in zowel openbare als aangeleverde bronnen.


Tussentijdse bevindingen
Deskresearch en fieldresearch in zowel openbare als aangeleverde bronnen.


Deep dive
Deskresearch en fieldresearch in zowel openbare als aangeleverde bronnen.


Presenteren eindadvies
Deskresearch en fieldresearch in zowel openbare als aangeleverde bronnen.

Na afloop

Gesprekken om onderzoeksvoorstel te bepalen.


Bepalen welke uitdaging zorgt voor de meeste impact binnen de organisatie.


Definitief proposal met afbakening van project scope aanleveren.

Geen vaste vergoeding, maar overleg
Vergoeding is voor ons een secundaire vraag, immers selecteren wij de projecten op basis van de leercurve voor onze consultants.
Elk vraagstuk is daarbij ook verschillend. De vergoeding die we daarom vaststellen is iedere keer anders, maar altijd in samenspraak en passend bij het werk.
Ons non-profit karakter
De Kleine Consultant heeft als doel haar klanten en kleine consultants groot te maken. Daardoor is ons succes afhankelijk van twee factoren:
1.Hoeveel impact maken we bij de organisaties die we helpen?
2.Hoeveel hebben onze consultants geleerd en hebben we ze daarbij geholpen?
We selecteren de projecten op basis van deze 2 factoren en niet op de mogelijkheid winst te maken

Inmiddels meer dan 700 projecten ervaring.
Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen bijdragen? Laten we eens om de tafel gaan!